Skip to main content

תביעה למזונות ילדים הינה תביעה נפרדת המהווה חלק ממסגרת הליך גירושין והיא מוגשת, לרוב, לבית המשפט לענייני משפחה. במקרים רבים, תביעה למזונות ילדים, היא לב ליבו של סכסוך הגירושין ורוב המחלוקות המשפטיות מתנהלות סביב נושא זה. לא בכדי יש אנשים שרואים במזונות ילדים כ"אימת הגרושים" ובדרך כלל מדובר בהוצאה חודשית משמעותית שמטילה עול כבד על ההכנסות  ההורים.  אולם, ברוב המקרים ובייחוד לאחר מהפכת דיני המזונות בישראל, ה"שד" אינו נורא כל כך וכיום, בעזרת עורך דין מיומן, ניתן לחלק את נטל תשלומי מזונות הילדים בצורה הגונה ושוויונית.

במסגרת בחינת דמי המזונות, יביא השופט בחשבון את העלות החודשית של הילד, הכנסותיהם הפנויות של כל אחד מההורים, חלוקת זמני השהות (היכן שוהים הילדים בפועל) וכן את מספר הילדים וגיליהם. חשוב לדעת ששופטים שונים נוהגים לחשב את סכומי המזונות באופן שונה, ולכן ייתכן מצב שבו שני אנשים בעלי נתונים זהים יחויבו בסכומים שונים. מסיבה זו חשוב לבחור עורך דין שבקי לא רק בשיטות ובנוסחאות השונות לחישוב דמי המזונות, אלא גם מכיר את "שיטת העבודה" של השופטים השונים. עורך דין יהונתן דראל צבר ניסיון רב כעוזר שופט בבית המשפט לענייני משפחה ומכיר את ה"סודות" שמאחורי הקלעים. בעזרת ידע זה, צוות המשרד יכול לנתח את הסכסוך בצורה המדויקת ביותר להעריך כיצד צפוי השופט לפסוק את דמי מזונות הילדים ובכך  להביא את המחלוקת לידי סיום בזמן המהיר ביותר.

כדאי לזכור שתביעה לדמי מזונות ילדים, הינה תביעה כספית לכל דבר ועניין שאותה צריך גם להוכיח.  במקרים רבים, כאשר מוגשת תביעה למזונות ילדים על סכום מופרז או כאשר התובע לא מצליח להוכיח את תביעתו, לא רק שהתביעה נדחית, אלא השופטים אף מחייבים את התובע בהוצאות משפט שיכולות להגיע לעשרות אלפי שקלים.

גם לאחר שניתן פסק דין או אחרי שנחתם הסכם גירושין הכולל סעיף המסדיר את דמי מזונות הילדים, בנסיבות מסוימות (בעיקר בשל שינוי מהותי באחד מהרכיבים שבגינם מחושבים סכומי המזונות), ניתן לעתור לבית המשפט בבקשה לשנות את החיוב. כל הורה זכאי ובכל זמן, לעתור לבית המשפט לענייני משפחה בבקשה להפחית או להגדיל את הסכום שנפסק בגין מזונות הילדים. משרדנו מתמחה גם בעתירות מן הסוג הזה וצוות המשרד יודע לשקלל את סיכויי ההצלחה שלהן ואת פוטנציאל הרווח, מה שמבטיח כי הלקוח לא ייגרר להליכים משפטיים מסובכים לחינם.

כדאי לשים לב כי, רבים האנשים שמתבלבלים בין מזונות אישה למזונות ילדים. מזונות ילדים נועדו לספק את צרכיהם השוטפים של הילדים ואילו מזונות אישה נועדו כדי לשמר את רמת החיים של האישה לפני קבלת הגט.

סכום המזונות נקבע לפי רמת החיים של האישה במהלך החיים המשותפים. מזונות אישה אמורים לכלול גם הוצאות "מיוחדות" כגון: קוסמטיקה, לימודים ובילויים. בנוסף להוצאות כאמור, הבעל מחויב גם לספק לאישה מדור. יחד עם זאת, אישה זכאית למזונותיה רק כאשר היא אינה עובדת ורק עד שניתן פסק דין לגירושין.  ככל והאישה עובדת, תנוכה משכורתה מסכום דמי המזונות שייפסקו לה.

פעמים רבות ישנו קושי להוכיח בבית המשפט את רמת החיים של האישה והתביעה עלולה להידחות רק בשל התרשלות של עוה"ד. לכן, חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין מקצועי ובעל ניסיון.

אנו ממליצים לכם לפנות למשרדנו ולהתייעץ עם עורך דין מקצועי שיוכל לעזור לכם לעבור את הליך הגירושין בצורה הבטוחה והמהירה ביותר.

ייעוץ חינם

השב בוואטסאפ
עשו את הצעד הראשון ושלחו לי הודעה עכשיו!
היי, אני עו״ד יהונתן ואשמח לעזור לכם.
שלחו לי הודעה ונתאם שיחת ייעוץ ללא תשלום.