Skip to main content

גישור לגירושין או גישור לקראת הסכם גירושין, הוא הליך הרבה יותר נפוץ ממה שנהוג לחשוב. עד כמה שקשה להאמין, הרוב המוחלט של הליכי הגירושין נסגרים דווקא מחוץ לבתי המשפט לענייני משפחה או לבתי הדין הרבניים. העומס על בתי המשפט הביא לדעה הרווחת כיום שהברירה המשפטית מיותרת ושהליכי גירושין לא חייבים להיות יקרים וארוכים. המערכת המשפטית מאפשרת ואף מעודדת את הצדדים לפתור את המחלוקות בצורה מהירה, יעילה וזולה.


ישנם יתרונות רבים לבחירה באופציה של גישור לגירושין, ואם קראתם את המאמר גירושין בשיתוף פעולה, אז אתם בוודאי יודעים כיצד ההליך של גישור לגירושין מתנהל. אם עדיין לא השתכנעתם שזו הברירה הטובה ביותר לפתור את המחלוקות בינכם, אספנו עבורכם את היתרונות המרכזים בהליך של גירושין בהסכמה.


גישור לגירושין חוסך כסף


הליכים בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני עולים כסף רב. יש לזכור כי לרוב הליך גירושין מכיל בחובו שלוש תובענות עיקריות: מזונות ילדים, משמורת והסדרי ראייה ורכוש. לכן, כבר מהרגע הראשון שבו פניתם לערכאה שיפוטית, אתם נצרכים לשלם בגין שלושה הליכים משפטיים מלאים. בנוסף, יש כמובן את ההוצאות הנלוות להליך המשפטי הכוללות, בין היתר, תשלום אגרות לבית המשפט, תשלום למינוי מומחים (ככל והדבר נצרך), תשלום לכונסי נכסים ועוד. הליך לא זול בכלל.


לעומת האופציה של הליך משפטי עומדת האופציה של הליך גישורי. בניגוד להליך המשפטי, ההליך הגישורי הוא הליך אחד אותו מנהל מגשר ניטרלי אשר בתיווכו מועלות המחלוקות שבין הצדדים וניתן לדון בהן באווירה נינוחה פתוחה ומכבדת. מגשר מקצועי (רצוי שיהיה גם עורך דין הבקי בדיני משפחה) ידע לפרק את הקשיים וההתנגדויות של כל צד ועל ידי כך להביא את הצדדים להסכם הוגן המשקף את רצונותיהם וצרכיהם של כל הנוגעים בדבר. עלות הליך זה הינה זולה משמעותית מעלותו של ההליך המשפטי, והצדדים נושאים בעלויות הגישור יחדיו.


חיסכון בזמן


מעבר לעלויות הכלכליות, גישור לגירושין חוסך לצדדים זמן רב. הליך גירושין ממוצע בבית המשפט לענייני משפחה עורך כשנתיים ויכול להימשך אף למעלה מכך. במהלך שנים אלו הליך הגירושין ממשיך לרחף כעננה מעל לחייהם של בני הזוג ומעיב על כל ניסיון לפתוח פרק חדש. כך, בני הזוג נדרשים להתייצב בבית המשפט, לבקר לעיתים תכופות במשרדו של עורך הדין ולבזבז זמן יקר על פרוצדורות מעיקות. ההליך הגישורי נועד כדי לחסוך את כל הזמן המבוזבז הזה. הליך גישורי ממוקד יכול לסיים את כלל המחלוקות במספר פגישות מועט ובכך לאפשר לצדדים להתחיל ולבנות חיים חדשים בנפרד בהקדם.

מציאת פתרונות יצירתיים


העולם של היום מגוון, כל משפחה והסיפור שלה כל משפחה והצרכים הייחודים לה. עם זאת, בתי המשפט לענייני משפחה מוגבלים ומחויבים לפסוק ולפעול רק בהתאם למסגרת הקבועה בחוק והפתרונות שהם מציעים לא תמיד מתאימים במדויק לכל זוג. מה עושים? פונים למסגרת של הליך גישור לגרושין. במסגרת הליך הגישור כל פתרון אפשרי והצדדים אינם מוגבלים להוראות החוק היבשות. הצדדים יכולים להסכים על פתרון דינמי או קבוע, והכי חשוב פתרון העונה על כל צרכיהם במדויק.


גישור לגירושין – למען הילדים


גישור לגירושין מאפשר לילדים להתרחק מהאמוציות והאנרגיות של הליך הגירושין. בהליך גירושין, בכל הליך גירושין, התא המשפחתי חוטף זעזוע עמוק והילדים הם המושפעים הישירים מכך. ברגע כזה כאשר עולמם הפנימי ממילא עובר תהפוכות ותחושה של חוסר וודאות משתלטת על חייהם, המעשה האחראי הוא לצמצם עד כמה שניתן את הפגיעה הנוספת בהם. כאשר מדובר בסכסוך משפטי העצימות של המחלוקות והאמוציות גדלה, וכתוצאה ישירה מכך, גם הפגיעה בילדים מתעצמת. הליך גישור לגירושין מאפשר להורים לנהל את הסכסוך המשפטי ביניהם בצורה רגועה ומכבדת יותר, להימנע מכתבי טענות מכפישים שנוסחו על ידי עורכי דין, לדון בבעיות האמתיות ולפתור אותן, כאשר הילדים לא נגררים אל בתי המשפט השונים, לא מהווים קלף מיקוח כנגד מי מבני הזוג ואף לא צופים מהצד כיצד הוריהם פוגעים אחד בשני.


לסיכום


גישור לגירושין מהווה דרך אלטרנטיבית לפתור מחלוקות ללא בתי משפט. היתרונות של ההליך, כפי שפורט, הם רבים. אתם מרוויחים הליך מהיר יעיל וזול, וילדכם מרווחים הורים מתפקדים, פנויים רגשית ובעיקר תא משפחתי מתפקד, גם אם במתכונת שונה. מכל הסיבות האלו ובטרם תפנו להגשת תביעה בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, כדאי כי תשקלו את הפניה להליך גישור לגירושין.

ייעוץ חינם

השב בוואטסאפ
עשו את הצעד הראשון ושלחו לי הודעה עכשיו!
היי, אני עו״ד יהונתן ואשמח לעזור לכם.
שלחו לי הודעה ונתאם שיחת ייעוץ ללא תשלום.