Skip to main content

הסכמי גירושין הם דרך מעולה ויעילה להביא לידי סיום את המחלוקות המשפטיות והכלכליות, מבלי להיגרר לעלויות כספיות מיותרות ותוך כדי גם לצמצם את הפגיעה הרגשית בילדים ובמשפחה המורחבת. היתרונות של הסכם גירושין, הם עצומים, שכן הצדדים עצמם, ברוב המקרים, יודעים מה הדבר הנכון והטוב בעבורם ובעבור הילדים. יחד עם זאת, טרם חותמים על הסכם גירושין, ישנן כמה נקודות אשר צריך להביא בחשבון.

הסכם גירושין צריך לעבור אישור של בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני

בדומה להסכם ממון, בין אם הגעתם להסכמות אותן אתם רוצים לעגן בהסכם בעצמכם ובין אם לאחר הליך משפטי ממושך, יש להביא את ההסכם לאישורה של ערכאה השיפוטית המוסמכת, אשר תיתן לו תוקף של פסק דין. יתרה מכך, כל שינוי בהסכם הגירושין חייב לקבל אישור זהה. חתימה על הסכם גירושין מבלי לאשר אותו, יכולה להביא לכך שלא ניתן יהיה לאכוף אותו.

הסכם הגירושין יכלול את כל הנושאים והמחלוקות שבין בני הזוג

הסכם גירושין אמור להביא לידי סיום את כל המחלוקות שבין בני הזוג, ולכן גם מומלץ שהמחלוקות וההסכמות יופיעו בהסכם הגירושין. חשוב שלא להשאיר "חריץ" לבית המשפט לפתוח את ההסכם מחדש, רק מכיוון שחלק מהנושאים לא נכללו בו. הנושאים המרכזיים שיש לכלול בהסכם גירושין הם: חלוקת רכוש, משמורת ילדים, הסדרי שהות, דמי מזונות ואת סידור הגט.

הסכם גירושין יכול תמיד להשתנות על ידי בית המשפט

בעת החתימה על הסכם הגירושין, יש להביא בחשבון שישנם נושאים שבית המשפט לענייני משפחה יכול, בכל שלב, לשנות בהסכם, והוא אכן ייעשה זאת אם ימצא לנכון. הנושאים שניתן לדון בהם גם לאחר החתימה על הסכם הגירושין הם תשלומי מזונות הילדים, משמורת והסדרי ראייה. בעניינים אלה, בית המשפט מאפשר בכל שלב ולכל צד לעתור, לדוגמה, בבקשה להפחתת מזונות (או הגדלת מזונות) ולשינויי זמני השהות. בכל הקשור לחלוקת הרכוש ההסכם יחסית מוגן.

הסכם גירושין וייעוץ עו"ד

ההשפעות של הסכם גירושין על העתיד של בני המשפחה הן הרות גורל ולכן מומלץ, לכל אחד מהצדדים, להיוועץ בעו"ד הבקי בדיני המשפחה טרם החתימה עליו. במקרים רבים מומלץ שכל אחד מהצדדים ייוצג על ידי עו"ד ושאת הסכם הגירושין ינסחו עוה"ד. עוה"ד במאמץ משותף יגבשו הסכם הוגן וראוי לצדדים, ינסחו את סעיפיו בצורה בהירה וידאגו שכל צד מודע למצב המשפטי עובר לחתימתו על הסכם הגירושין.

הסכם גירושין כמעט תמיד עדיף על ניהול ההליך

כאמור בפתיח, גירושין בהסכמה עדיפים תמיד על פני ניהול הליך גירושין קשה ומתיש שיעמיס על הצדדים הן רגשית והן כלכלית. לכן, חשוב שעוה"ד שמנסח את הסכם הגירושין יהיה, בין היתר, בעל ניסיון והבנה של החשיבה השיפוטית, שיצפה מראש כיצד יראה פסק דין שיינתן על ידי שופט ככל ולא ייחתם הסכם גירושין וידע לעשות את החישוב של סיכוי מול סיכון.

ייעוץ חינם

השב בוואטסאפ
עשו את הצעד הראשון ושלחו לי הודעה עכשיו!
היי, אני עו״ד יהונתן ואשמח לעזור לכם.
שלחו לי הודעה ונתאם שיחת ייעוץ ללא תשלום.