Skip to main content

אז גם לכם זה קרה, לאחר אינספור שיחות, וויכוחים ומריבות, גם אתם הגעתם למסקנה כי החיים שלכם יהיו טובים יותר בנפרד מאשר ביחד.
נכון, אין ספק שהמחשבה על גירושין היא בוודאי קשה ויוצרת הרבה לחץ וחיכוכים. אל הקלחת הזאת יש להוסיף את אסופת העצות (הסותרות) ומקבץ של שמועות (עסיסיות) שכל צד מקבל מהסובבים אותו והינה לנו מתכון בדוק לאסון.
אז רגע לפני שכל צד פונה לעורך דין שינהל בעבורו את הליך הגירושין ורגע לפני שקורעים את הבית, כדאי לדעת שיש אופציה נוספת, יש אלטרנטיבה שפויה אחרת או במילים אחרות- "גירושין בהסכמה".


גירושין בהסכמה, מה זה?


גירושין בהסכמה מהווה הליך מהיר, קל ויעיל שנועד להחליף את הצורך בהתדיינויות בלתי פסוקות בבתי המשפט או בבתי הדין הרבניים. מדובר בהליך גישורי שנעשה כולו בהסכמת הצדדים ובמהלכו הצדדים יושבים במשרד עם גורם מוסמך ניטרלי ופותרים את המחלוקות שביניהם.
כמובן, רצוי כי ההליך יעשה על ידי עורך דין ומגשר המתמחה בדיני משפחה, כך ששני הצדדים יוכלו להיות רגועים ולדעת כי הם בידיים מקצועיות וזכויותיהם נשמרות.


למה כדאי להתגרש בהסכמה?


היתרונות של גירושין בהסכמה הינם רבים, אך בראש ובראשונה מדובר למעשה בהגנה על ילדיהם של בני הזוג. רבות דובר ונסקר בספרות על הנזקים הצפויים לילדים אשר עדים לסכסוך גירושין קשה בין הוריהם. החרדות, אי היציבות וההיגררות בעל כורכם של הילדים ללב ליבו של הסכסוך, הם רק חלק מהקשיים אשר חווים ילדים בהליכי הגירושין.
הליך של גירושין בהסכמה חוסך את כל הנזקים האלו מהילדים כאשר ההורים מלבנים את המחלוקות ביניהם בדרך מהירה, הוגנת ובעיקר מכבדת. בכך חוסכים לילדיהם את "מסע התלאות" הידוע בשם הליך הגירושין.


בנוסף, גירושין בהסכמה, בניגוד לגירושין דרך בתי המשפט, מהירים ויעילים. המחלוקות כולן נפתרות על פי רצון הצדדים, ויש להם אפשרות לפתור את המחלוקות ביניהם בדרכים יצירתיות. כך למשל, בהליך של גירושין בהסכמה ניתן לבחור לשמור תיקי מניות שרשומים על שם הצדדים חלף מכירתם וחלוקת התמורה בין בני הזוג, או לשמור את הנכס שהם קנו להשקעה במקום למכור אותו (כפי שצפוי לקרות כמעט בכל הליך גירושין המתנהל בערכאות משפטיות). דבר נוסף שכדאי לדעת הוא כי במקרים בהם מורה בית המשפט על מכירת בית במסגרת הליך גירושין, הוא גם ממנה כונס נכסים אשר מעוניין למכור את הבית במכירה מהירה, דבר המשית על הצדדים עלויות כספיות נוספות ומוביל למכירת הנכס במחיר נמוך משווי השוק.
יתרון נוסף של גירושין בהסכמה הוא בכך שמדובר בהליך שניתן לסיימו בתוך פרק זמן קצר במיוחד. בניגוד להליך גירושין המתנהל בבית המשפט אשר נמשך בממוצע כשנתיים, הליך של גירושין בהסכמה נמשך, ככלל, שבועות בודדים ולעיתים אף פחות מכך.


לסיכום


גירושין בהסכמה הינו הליך אשר חוסך לצדדים עלויות רבות. נהוג כי הצדדים משלמים עבור הליך זה סכום גלובלי הכולל את הגישור עצמו, את עריכת הסכם הגירושין ואת אישורו בפני בית המשפט.
יש לזכור כי הליך משפטי, אשר מעבר לתשלום הגבוה שנדרש כל צד לשלם לעורך דין שייצגו, גורר עמו גם הוצאות לא צפויות כגון: תשלום למומחים שייתנו חוות דעת, חוקרים פרטיים, כונסי נכסים וכו'.
אם החלטתם להתגרש, כדאי שתעשו זאת בשיתוף פעולה, למען הילדים ולמענכם. אנו מזמינים אתכם למשרדנו, לשיחת ייעוץ ראשונה בה תוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי. אחרי פגישת הייעוץ, אנו מקווים, תבחרו בנו כדי שנעזור לכם לסיים את הליך הגירושין שלכם, באופן יעיל, מקצועי ומהיר.

ייעוץ חינם

השב בוואטסאפ
עשו את הצעד הראשון ושלחו לי הודעה עכשיו!
היי, אני עו״ד יהונתן ואשמח לעזור לכם.
שלחו לי הודעה ונתאם שיחת ייעוץ ללא תשלום.