Skip to main content

גירושין בשיתוף פעולה – רבים מכם בוודאי סבורים שמדובר בחלום רחוק, אבל המציאות המשפטית החדשה דווקא מלמדת אחרת.
העלייה במקרי הגירושין, התקדימים החדשים של בית המשפט העליון והמודעות הגוברת לפתרונות אלטרנטיביים, מביאים זוגות רבים לבחור בגירושין בשיתוף פעולה. כן, למרות הקשיים והאמוציות שזוגות מתגרשים חווים, רבים מהזוגות מעדיפים להתגרש מבלי להיגרר להליכים משפטיים.אם אתם משוכנעים שאתם רוצים להתגרש בשיתוף פעולה במקום הליך משפטי, אבל עדיין מבולבלים בנוגע לתהליך, מאמר זה מיועד לכם.


שלב ראשון, פגישת ייעוץ


סכסוך משפחתי, אינו חייב להיות סכסוך משפטי. בעולם של היום, יש אלטרנטיבות שפויות יותר לגירושין מאשר היגררות לבית המשפט. אחת האלטרנטיבות היא גירושין בשיתוף פעולה. ככל ובני זוג החליטו להתגרש ומעוניינים לעשות זאת מהר, יעיל וזול, עליהם לפנות לעורך דין ומגשר המתמחה בדיני משפחה.
עורך הדין יזמן את הצדדים לפגישת ייעוץ ראשונית ויפרוס בפניהם את האופציות העומדות לרשותם. פגישה זו חשובה מאוד שכן במהלכה מקבלים בני הזוג את כל המידע לו הם זקוקים כדי לקבל החלטה מושכלת ונבונה. כמו כן, בפגישת הייעוץ קובעים מתכונת בה יתנהל ההליך ומקבלים הצעת מחיר בגין ניהול ההליך.


שלב שני, מפגשי גישור לגירושין בשיתוף פעולה


לאחר פגישת הייעוץ, מתחיל הליך הגישור. הליך הגישור אמור להתפרש על פני מספר מועט של מפגשים בהם דנים, בנוכחות עורך הדין, כיצד "מפרקים את החבילה". מגשר מקצועי ידע כיצד לפשר בין הצדדים ולהביא אותם לידי הסכמות ביחס לכלל הסוגיות המשפטיות המהותיות.
ברוב המקרים הסוגיות המהותיות הינן: מזונות הילדים, משמורת והסדרי ראייה, חלוקת רכוש, הסדרת הגט וכו'. כאמור, שלב הגישור יכול להסתכם בפגישה אחת של כמה שעות או בכמה מפגשים בודדים, הכול בהתאם למורכבות המקרה. זאת בניגוד להליך גירושין המתנהל בבית המשפט שעלול להימשך גם מספר שנים.


שלב שלישי, ניסוח הסכם


בסוף הליך הגישור ולאחר שנפתרו המחלוקות, בני הזוג יכולים להתפנות לבניית חייהם מחדש. בשלב זה, המגשר מתחיל במלאכת ניסוח הסכם הגירושין. בתחילה ישלח המגשר לצדדים את טיוטת ההסכם, אשר מייצגת את ההבנות עליהם סיכמו הצדדים. ככל ויש למי מהצדדים הערות נוספות יוחלפו מספר טיוטות עד לשביעות רצונם המלא. לאחר מכן, יחתמו הצדדים על המסמך הסופי. החתימה על הנוסח הסופי של הסכם הגירושין נעשית במעמד הצדדים. על המגשר לוודא כי הצדדים מבינים היטב את תוכנו של ההסכם על כל סעיפיו.


שלב רביעי, אישור הסכם גירושין בשיתוף פעולה


עם חתימת הצדדים על הסכם הגירושין, המגשר מגיש את הסכם הגירושין לאישור בית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני. הערכאה השיפוטית שנבחרה, תזמן את הצדדים להקראת ההסכם ולאישורו על ידי בית המשפט. ככל והסכם הגירושין אושר על ידי בית המשפט על המגשר להעביר אותו לבית הדין הרבני ונקבע מועד להסדרת הגט. הסכם הגירושין נכנס לתוקפו מיד עם אישורו על ידי בית המשפט, והחל מרגע זה הוא מחייב את הצדדים. כמו כן, כל שינוי בהסכם מחייב את אישורו של בית המשפט או בית הדין שאישר את ההסכם.


גירושין בשיתוף פעולה – סיכום


הדרך הטובה והמשתלמת ביותר לסיים את מערכת היחסים הזוגית היא בהסכמה. אנו מזמינים אתכם לבחור במשרדנו לניהול הליך הגירושין. אנו נלווה אתכם החל מהשלב הראשון ועד שתצאו עם הסכם גירושין, התפור למידותכם המדויקות ואושר על ידי ערכאה שיפוטית, ואתם תוכלו לפתוח פרק חדש בחייכם ולהביט קדימה.

ייעוץ חינם

השב בוואטסאפ
עשו את הצעד הראשון ושלחו לי הודעה עכשיו!
היי, אני עו״ד יהונתן ואשמח לעזור לכם.
שלחו לי הודעה ונתאם שיחת ייעוץ ללא תשלום.